Pernah dengar laman web AirBNB?

buat-duit-dengan-airbnb

Kat atas ni adalah screenshot laman web AirBNB. Kalau anda layari laman web AirBNB menerusi link ini, saya akan berikan anda Travel Credit yang anda boleh gunakan untuk menginap di mana-mana kediaman yang disenaraikan di laman web AirBNB tu.

 

Dengan adanya Travel Credit ini, anda boleh dapatkan potongan harga sehingga ratus-ratus ringgit untuk menempah tempat penginapan anda.

 

Contohlah kan, katakanlah anda dapat RM105 Travel Credit menerusi link ini.

airbnb-travel-credit

Jika tempat yang anda ingin sewa tu, harganya ialah RM200 semalaman, anda hanya perlu bayar RM95 sahaja.

 

Satu penjimatan yang saya kira agak banyak juga tu. Bergantung kepada tempat, ada sesetengah tempat, kalau satu malam dia caj sampai RM200, biasanya tempat tu memang dah cantik.

 

Bayangkanlah, orang lain kena bayar mahal-mahal, anda pula cuma bayar separuh sahaja.

 

Itu kisah AirBNB. 

 

Saya tak merancang pun nak mempromosikan AirBNB secara aktif, tetapi baru tadi, saya terima satu emel yang mengatakan saya juga berjaya dapat Travel Credit dari AirBNB.

 

Ini buktinya.

komisen-referral-airbnb

Travel Credit yang saya dapat ni, nilainya adalah sebanyak RM270.

 

Banyak juga tu kan.

 

Walaupun tak berapa fokus sangat dengan peluang penjanaan pendapatan menerusi AirBNB ni, rupa-rupanya boleh dapat untung juga kalau cerita pasal program ini.

 

Itu sahaja nak cerita.

 

Kalau anda nak Travel Credit macam yang saya dapat, boleh dapatkan menerusi link ini.

 

 

